Czas na porcję wiedzy. Często słyszę od moich pacjentów pytanie: „Co jeżeli nie jestem w stanie zmusić się do jedzenia śniadań, a 5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu jest dla mnie niewykonalne?”

Odpowiadam, a może…

Dieta INTERMITTENT FASTING –  “przerywana głodówka”

– Czyli jedzenie tylko podczas 6-8h okna żywieniowego, oraz powstrzymywanie się od jedzenie przez pozostałą część dnia.

Dieta, a właściwe model żywienia – Intermittent fasing ma na celu pobudzenie metabolizmu oraz umożliwienie regeneracji naszemu układowi pokarmowemu. Jej zwolennicy podkreślają, że ewolucja przystosowała nas do tymczasowych braków pożywienia i taki powrót do korzeni może nas na nowo, prawidłowo zaprogramować. Metoda kontrolowanego, czasowego braku do46b6af78506eb08aa5bd11322bbb9f10starczania pożywienia ma przestawić organizm na korzystanie z własnych zasobów podczas krótkich głodówek,uwrażliwić na:

  • insulinę,
  • leptynę
  • „hormon głodu”- grelinę

Nie jest to typowa głodówka. Ponieważ w trakcie „okna żywieniowego” spożywa się identyczną rację kaloryczną jak przy rozkładzie na regularne jedzenie co 3h. Czyli jeżeli dotychczas Twoja dieta miała 2000 kalorii, nadal taką porcję energii będziesz dostarczał organizmowi. Oczywiście nie jest to równoznaczne z przyzwoleniem na spożywanie śmieciowych produktów, fast foodów, produktów bogatych w cukier i tłuszcze trans licząc, że głodówka sama zdziała cuda.

Moim zdaniem może to być dobre rozwiązanie dla osób, które nie mogą zaprzyjaźnić się z regularnym jadaniem śniadań oraz nie mają problemów z podjadaniem między posiłkami, ponieważ pokusa skubnięcia czegoś wieczorem może zniweczyć wszystkie założenia diety – Intermitten Fasting.

Czym Dieta IT różni się od klasycznego niejedzenia po 18?

Przede wszystkim możesz indywidualnie dobrać sobie „Twoje okno” na przykład decydując się na jedzenie między 11 a 19, tak aby ostatni posiłek zjeść po pracy w miłych okolicznościach, ale możesz też przerwać post o 9 i zakończyć jedzenie o godzinie 17. Wszystko zależy od indywidualnych upodobań. Badania wykazują, że mężczyźni lepiej reagują na ten typ żywienia niż kobiety, ale polecam przed wdrożeniem skonsultować się ze specjalistą.

fat18

Udostępnij: