Białko konopne – Pomysł na II śniadanie w pracy

No dobra… A  co to jest, to białko konopne?

To całkowicie naturalne oraz kompletne źródło białka (tak jak mięso) zawierające wszystkie aminokwasy egzogenne, dlatego często stanowi suplement białkowy odpowiedni dla wegan = bez dodatku serwatki i innych produktów pochodzenia zwierzęcego.

Ponieważ białko z konopi jest nieprzetworzone, wszystkie kwasy tłuszczowe, włącznie z kwasem omega-3 i kwasem gamma-linolenowym (GLA) są w nim zachowane. W istocie, białko konopne jest jedynym, które zawiera w sposób naturalny kwasy omega-3.

Białko konopne w skrócie:

  • Bogate źródło białka 47%
  • Zawiera wszystkie 20 aminokwasów
  • Zawiera wszystkie 10 aminokwasów egzogennych
  • Naturalnie bogate w kwasy omega-3 (w tym SDA)
  • Zaspokaja ponad 30% zalecanego dziennego zapotrzebowania na kwasy omega-3 w jednej porcji
  • Źródło kwasu gamma-linolenowego (GLA)
  • Odpowiednia zawartość błonnika
  • Nie zawiera glutenu, składników mlecznych, laktozy i soi, a także GMO i heksanu
  • Białko w 100% roślinne
  • Odpowiednie dla wegetarian i wegan

Kto może zyskać na spożywaniu białka nasion konopi?

  • osoby uprawiające sport – białko w nasionach konopi zawiera 20 kluczowych aminokwasów, w tym 10 niezbędnych do regeneracji mięśni.
  • osoby odchudzające się – wysoka zawartość białka przy jednoczesnym niskim poziomie tłuszczu i węglowodanów sprawia, że spożywany jako dodatek do posiłków na długo zapewnia nam uczucie sytości.
  • osoby osłabione np. po operacji czy chemii  – zawierają łatwo przyswajalne witaminy, a także zbilansowane nienasycone kwasy tłuszczowe. Są bogatym źródłem cynku, magnezu, żelaza i fosforu, dlatego polecane są dla osób, które cierpią na niedobory tych składników. Ponadto są jednym z nielicznych pokarmów z tłuszczami Omega-6 oraz GLA – kwasem gamma linolenowym w łatwo przyswajanej formie.

13432444_1195927163764774_5165984011914582521_n1

 

Od kilku miesięcy pracuję przy nowym projekcie i stałam się chwilowo pracownikiem biurowym. Dzięki temu wiem, jakie są

…2 najprzyjemniejsze chwile w ciągu dnia pracownika biurowego
II śniadanie i lunch 😉😁

Dlatego zdradzę wam mój przepis na bardzo pożywne i smaczne II śniadanie:

  • 0.5 szkl mleka migdałowego
  • 1 marka białka konopnego (odżywka białkowa dla wegan) ‪#‎omnomnom‬
  • 2 łyżki nasion chia
  • truskawki
  • jeżyny

Nasiona Chia zalej mlekiem, dodaj miarkę białka i wszystko bardzo energicznie wymieszaj. Odstaw na minimum 20 minut aby nasiona zaczęły żelować. Zjedz ze świeżymi owocami.

 

Udostępnij: