Inhale the future.
Exhale the past.

Najtrudniejszy Asan w jodze to ‘odpuścić’. Być świadomym swojego oddechu i swojego ciała, poczuć energię która w Tobie krąży. Reszta przyjdzie z czasem.

No właśnie. Oddech. Czy wiecie co to jest pranayama?
Pranayama to kontrola oddechu, którego efektem ma być spokój umysłu i równowaga układu nerwowego.
Prana to powietrze, oddech, siła życiowa; ayama natomiast oznacza zwiększanie szerokości, długości, objętości. Pranayama jest więc systematycznym wydłużaniem wdechu i wydechu, które mają życiodajne znaczenie dla naszego organizmu.

Macie 10 minut? Ok!
Usiądzie na podłodze ze skrzyżowanymi nogami. Wyprostujcie się, aby oddychać z łatwością. Zamknijcie oczy. Prawą dłoń unieście do twarzy.
Kciukiem zatknijcie lewą dziurkę nosa. Wdech. Przełóżcie kciuk na prawą stronę i zatknijcie. Wydech.
Wdech lewą. Wydech prawą.
Wdech prawą. Wydech lewą.
Oddech zwalnia. Myśli gromadzą się wokół jednej czynności. Wasze ciało jest silne, jesteście spokojniejsi i bardziej świadomi siebie niż 10 minut temu 🙂

Udostępnij: