Co zrobić kiedy kale nie smakuje wcale… ;))

Ledwo co udało Ci się namówić domowników do zjadania brokułów i szpinaku, kiedy to nagle pojawiła się kolejna cudowna zielenina? Jarmuż – najbardziej super ze wszystkich superfoods. Głowisz się więc jak tu wymyślić kolejny, kulinarny fortel?
Miałam ten sam problem, ale na szczęście udało mi się go rozwiązać w bardzo smaczny sposób. Większość ludzi ma słabość do słodkiego smaku, dlatego odrobina miodu w przepisie zapewnia mu murowany sukces 🙂

Potrzebne składniki:
– pęczek świeżych liści jarmużu
– 400g dyni
– 1 jabłko (dość twarde i słodkie)
– ½ szklanki komosy ryżowej (suchy produkt)
– ½ czerwonej cebuli
– 2 łyżki miodu
– 1 łyżka octu balsamicznego
– sól, pieprz, chili (można pominąć)
– oliwa z oliwek

Dynię pokrój w kostkę, jabłka w cząstki (nie obieraj ze skóry) i skrop wszystko miodem oraz octem balsamicznym. Odstaw. Jarmuż umyj, usuń twarde nerwy z liści i pokrój. W międzyczasie ugotuj quinoę zgodnie z instrukcją na opakowaniu (ok. 10min, quinoa1:2woda). Na oliwie zeszklij poszatkowaną cebulę. Dodaj dynię, gdy zmięknie dorzuć jabłka i jarmuż. Podsmaż przez kilka minut. Dopraw do smaku solą, pieprzem i odrobiną chili. Wymieszaj wszystko z ugotowaną komosą i podawaj.102-jarmuz-komosa-dynia-przepis

Udostępnij: