Rusz się po zdrowie!

Rachunek sumienia? Zrobiony.
Noworoczne postanowienia? Zrobione.

Chcesz być zdrowszy, mieć więcej energii, lepiej wyglądać, chcesz uniknąć chorób i złego samopoczucia. Obiecałeś sobie, że będziesz lepiej jeść, przestaniesz zatrzymywać się w ‚drive thru’, palić będziesz jedynie gumy w swoim rowerze, a domowe bambosze zamienisz na trampki. Uhhh, prawie 2 tygodnie za Tobą. Jeszcze do wczoraj szło Ci całkiem nieźle, ale mimo, że data w kalendarzu się zmieniła, Twoje upodobania nie chcą poddać się tak łatwo. Zaczynasz mieć wątpliwości jak masz dać radę do końca życia cierpieć takie katusze? Jak żyją Ci wszyscy maniacy zdrowego stylu życia? Dlaczego oni mogą, a Ty nie?

Wielokrotnie pytano mnie: „jak dajesz rade cały czas być na diecie, biegać, ćwiczyć?”

Odpowiedz jest prosta, nic mnie to nie kosztuje, nie robię żadnych wyrzeczeń, nie jestem na żadnej diecie (!). Robię to, z czym czuję się dobrze, co daje mi mnóstwo energii i zapewnia świetne samopoczucie. Ćwiczę, gdy mam dobry humor i ćwiczę, gdy mam zły (w takim wypadku zazwyczaj daję z siebie 200% i pozamiatane, endorfiny robią robotę). Niezliczoną ilość razy słyszałam: „o mój Boże, to Ty pewnie nic nie jesz!” i to jest najbardziej błędne założenie. Otóż jem więcej, bardziej różnorodnie i kolorowo niż osoba wzdychająca nad moim losem 😉

Taka zmiana, to nie plan jedynie na najbliższe 365dni, to plan długodystansowy. Nie od razu Rzym zbudowano, nie od razu przebiegniesz maraton, nie od razu będziesz na podium, ale każdego dnia będziesz o krok bliżej. Każdego dnia będziesz silniejszy, duchem i ciałem. Aż zobaczysz, że cel, który obrałeś, przestanie być celem samym w sobie, bo droga, którą idziesz zacznie sprawiać Ci przyjemność. I właśnie w tym momencie dzieje się magia:)

  • przymusowe 30min ruchu 3x tyg zamienisz na ilość zdecydowanie nadprogramową #ruszs2015-01-13-23-48-10iepozdrowie
  • marsz zamienisz na bieg #biegamwiecjestem
  • zadyszkę na podśpiewywanie #nietylkowsamochodzie #nietylkopodprysznicem
  • znam takich, co 5 porcji warzyw i owoców zamienili na wegetarianizm #5xdzienniewarzywaiowoce #warzywomojepaliwo
  • „mimochodem” ograniczysz ryzyko zachorowania na raka

Zdziwiło Cię, ze dodałam ten ostatni punkt?

To właśnie miałam na myśli mówiąc, że to nie plan na 365 dni! Ja też zazwyczaj myślę o tym co tu i teraz, ale planując swoje życie, karierę, uwzględnij też prewencję, czyli przeciwdziałanie zachorowaniu na raka. Nawet 90% zachorowań na raka wynika z czynników środowiskowych – m.in. stylu życia czy złych nawyków żywieniowych. Co ważniejsze aż 1/3 zachorowań można zapobiec poprzez ich zmianę.

Więcej o Europejskim kodeksie walki z rakiem, czyli zbiorze zaleceń, które pozwalają ograniczyć ryzyko zachorowania na raka dowiesz się odwiedzając www.kodekswalkizrakiem.pl , tu znajdziesz też pełną treść kodeksu http://www.kodekswalkizrakiem.pl/download/pdf/kodeks_pacjenci_2010.pdf

Zanim powiesz, że nie dasz rady, że czegoś nie polubisz, że to nie
dla Ciebie… Daj sobie szansę. Jeżeli nic nie zmienisz, za pół roku będziesz w tym samym punkcie i będziesz zastanawiał się, co by było gdybyś jednak wtedy zaczął 🙂

2015-01-10-13-56-02-1

Zadanie Prewencja pierwotna nowotworów finansowane przez ministra zdrowia w ramach Narodowego programu zwalczania chorób nowotworowych.

Udostępnij: