Pomysł śniadaniowy. Możecie usmażyć więcej i zabrać je ze sobą do pracy!

Zalety spożywania otrąb owsianych:

  • zmniejszają wchłanianie cholesterolu przyczyniając się do obniżenia jego poziomu we krwi
  • spowalniają wchłanianie cukrów i obniżają indeks glikemiczny posiłku
  • usuwają z organizmu kwasy żółciowe, toksyny i metale ciężkie
  • poprawiają od bad word ość immunologiczną
  • działają ochronnie na śluzówkę jelit
  • skracają pasaż jelitowy zapobiegając zaparciom
  • są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych i aminokwasów egzogennych
  • pęcznieją w żołądku dając poczucie sytości

PLACKI OTRĘBOWE

6 łyżek otrąb owsianych
2 jajka
2-3 łyżki jogurtu naturalnego
1 łyżka suszonej żurawiny
2 łyżki chudego, białego sera (opcjonalnie)
sól, cynamon, stewia/cukier (opcjonalnie)

Do białka dodaj szczyptę soli i ubij na sztywno. W miseczce wymieszaj pozostałe składniki, na koniec dodaj ubite białko i jeszcze raz delikatnie wymieszaj. Poczekaj aż otręby lekko spęcznieją.
Smaż na dobrze rozgrzanej patelni.

Sekret tkwi w
– dzięki ubiciu białka na pianę placki będą bardziej puszyste, jeżeli masz ograniczony czas na ich przygotowanie, możesz pominąć ten etap

 

Otręby owsiane są produktem bogatym w witaminy i mikroelementy oraz błonnik, z dużym udziałem błonnika rozpuszczalnego. Błonnik reguluje trawienie, pomaga też oczyszczać organizm z toksyn. Należy pamiętać, że jego zwiększone spożycie wymaga zwiększenia ilości wypijanych płynów

Udostępnij: