ŁOSOŚ. Nadaje się do zapiekania w piekarniku i na ruszcie, do grillowania, smażenia, wędzenia, gotowania na parze i do jedzenia na surowo. ŁOSOŚ jest doskonały w każdej postaci!
Zawiera to, co najlepsze dla naszego mózgu i układu krążenia, czyli kwasy tłuszczowe omega-3. Zmniejsza ryzyko nowotworów, zawału, cukrzycy, astmy i depresji.

łosoś: dzwonki świeżego łososia
bazylia otarta, rozmaryn, pieprz
sos sojowy
sok z cytryny
sos: 1/3 słoiczka zielonego pieprzu w zalewie
100g śmietany 12% (lub 18%)
1 płaska łyżka mąki
1 łyżka masła
szpinak: liście świeżego szpinaku (dla 2 osób – opakowanie 250g)
2 duże ząbki czosnku
sos sojowy, pieprz

 

Łosoś: Umyj i osusz łososia. Skrop cytryną i sosem sojowym, dopraw pieprzem, bazylią i rozmarynem. Zawiń szczelnie w folię aluminiową. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20-25 minut.

Sos: Masło rozgnieć z mąką na gładką masę. Do rondelka wlej śmietanę i powoli podgrzewaj na małym ogniu (powoli! w przeciwnym wypadku śmietana się zetnie). Dodaj masło uprzednio połączone z mąką oraz zielony pieprz.
Gotuj na małym ogniu, aż sos będzie miał odpowiednią konsystencję.

Szpinak: Umyj i osusz szpinak. Jeden ząbek czosnku rozgnieć, drugi pokrój. Na patelnię wlej odrobinę oleju rzepakowego, podsmaż rozgnieciony czosnek. Dodaj szpinak. Dopraw go sosem sojowym oraz pieprzem, wrzuć pokrojony czosnek (możesz dodać także odrobinę masła). Gdy szpinak zwiędnie, zdejmij patelnię z ognia.

Sekret tkwi w:

  • posmaruj folię odrobiną oliwy z oliwek, dzięki temu skóra nie przywrze
  • do sosu dodaj ziarna pieprzu jak i zalewę
  • sól zastąp sosem sojowym

2-losos-1

 

2-losos-15

 

Udostępnij: